Min novell

Min novell
Novell utgiven på HOI förlag

onsdag 3 mars 2010

Attraktion

Hon kommer inte undan hans blick. Den bränner och svider i henne. Lisa försöker låta bli att känna. Det går inte. Måste se på honom, är oundgängligt. Han ser egentligen för bra ut för hennes smak. Ger henne komplex. Med det tjocka svarta håret, lite grått insprängt ser hon nu, kammat uppåt med en liten tofs tjusarlugg som slingrande hänger ner framför vänstra ögat. Bosse går med långa spänstiga steg, han är en duktig golfspelare, det vet hon. Han gungar liksom till i steget, i luften. Har händer som Lisa tycker ser starka ut, svarta fjuniga hår på handryggen, välmanikyrerade naglar. Han ger alla flickorna på kontoret ett flirtigt ögonkast och ett snett smil á la Elvis när han svänger förbi skrivborden. Lisa har hört att han är en "sån där", en som inte kan låta bli att försöka. På allt. Möter Bosse en dam måste han lägga ner henne. Han sa en gång till henne:

"Vad tror du om Lillan? Skulle hon vilja, tror du? Skulle vara spännande att se hur hon ser ut naken."

Lisa vet så väl hur fel det är. Varför är hon ändå så förbannat jäkla attraherad?! Det drar i henne, som om han hade henne i koppel.

"Ska vi dra härifrån?"

Bosse viskar i hennes öra. Han snuddar vid hennes örsnibb, låter tungan vidröra med en hastig smekning. Hon skälver.

"Vi sticker till hotell Riverton. Jag hyr ett rum på några timmar. Jag ser att du vill. Slappna av. Kom nu."

10 kommentarer:

  1. Nej. Följ inte med, vill jag ropa;-)
    Skämt åsido, bra text om ett svin.

    SvaraRadera
  2. Bra skrivet - vad är det som göööör att attraktion trots "kunskap" kan finnas och dra så förbaskat i en människa. Mkt märkligt det där med attraktionspsykologi :-)

    SvaraRadera
  3. Attraktion, denna förbannade attraktion ;)!
    Bra, bra skrivet!

    SvaraRadera
  4. Ge han en rak höger karlskrället tänker jag under tiden som jag läser. Bra skrivet

    SvaraRadera
  5. Bosse. Honom känner jag. Har känt.

    SvaraRadera
  6. Ang din kommentar på skrivpuff. Kan bara instämma - alla är sååå duktiga så mina ord tar slut *suck*! Var är böckerna? ;)

    SvaraRadera
  7. Bra beskrivet om den där attraktionskraften vi ibland inte alls vill ha del av. 'Stå emot!' vill jag ropa åt henne. Men vi faller ju alltid för ohälsosamma ting.

    SvaraRadera
  8. ooooooh... Har aldrig träffat en sån karl, eller aldrig förstått att det är en sån. Jag är väl ingen "dam" som måste läggas an på... ;)

    SvaraRadera
  9. Har också känt en typisk Bosse. Flera. Han (dom) är sig lik(a) i din text, bra...:-)

    SvaraRadera
  10. ...och tack snälla för din fina kommentar. Blir alldeles röd om kinden.

    SvaraRadera