Min novell

Min novell
Novell utgiven på HOI förlag

onsdag 17 mars 2010

Bekant smak

Det är olika på smaker. Smaken på mäns kyssar varierar. Han var så läcker. Var attraherad av hans ljusa anletsdrag, blonda raka nedåtsträvande lugg, näsan, hans klarblå ögon och den alltid uppåtsträvande smala amorbågen. Jämna fläckfria lysande tänder. Den första kyssen... med den allra första kyssen gick allt förlorat. Sumpat. Läpparna hårda, styva och kalla. Smaken indifferent. För mig.

Ditt grepp om min kropp mjukt och lätt. Överläppens kurva med tydlig kontur, en aning större en underläppen. En smula överbett. Ojämn tandrad, inåtlutande framtänder. Ömtålig och kraftfull mun. Smaken... smaken var vänlig, mjukt bekant och utsökt. Graciös. Jag tappade balansen. Föll.

10 kommentarer:

  1. Tyckte om.
    och "Smaken... smaken var vänlig, mjukt bekant och utsökt. Graciös. Jag tappade balansen. Föll." UTSÖKT :-)

    SvaraRadera
  2. å vilken text, Den första kyssen Jag tappade balansen här tappade jag tiden blev så mjukt och vackert av dina ord

    SvaraRadera
  3. Ja så vackert. Hoppades så någon skulle skriva vackert om denna smak ;) Bra!

    SvaraRadera
  4. Visst är det så!
    Killen kan vara hur vacker, snäll och rar som helst, men kan han inte kyssas...då drar jag.

    SvaraRadera
  5. Å, håller med alla, visst är det så där, prinsar som smakar grodor och tvärtom. Kär i den ojämna tandraden.

    SvaraRadera
  6. Härlig text. Något med rytmen och flödet. "Ditt grepp om min kropp mjukt och lätt"..

    SvaraRadera
  7. Åh, så vackert. Fastnar för sista 2 raderna, precis så där som det känns för mig.

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. Bra, detta inspirerar mig att skriva vers.

    En kyss är inte den andra lik
    En kan var rik
    En annan kysser så unikt
    Med en det kan var så magnifikt
    Om jag fick råda
    Jag vill ha dem båda

    SvaraRadera
  10. Så ljuvligt beskrivet!!

    Katrinplommonträd - ny affärsidé kanske? Nej, jag hittade inget annat plommonnamn i morse. För tidigt.... Tokigt!!!

    SvaraRadera