Min novell

Min novell
Novell utgiven på HOI förlag

onsdag 7 januari 2015

Körde


Fortsättning från 6 januari:

Hon stod kvar i hallen och såg honom försvinna in i sovrummet. Efter några sekunder hörde hon ljudet när han drog upp det grova blixtlåset på resväskan. Hennes hjärna brände och nerverna körde runt i magen. Hon mådde illa. Med några hastiga steg var hon framme vid sovrumsdörren. Han stod böjd över väskan som låg uppslagen på deras dubbelsäng. På det vita överkastet såg hon tydligt två fläckar från väskans smutsiga hjul.

”Ska du inte säga något?”, sa hon och la armarna i kors över bröstet.

Hon tog ett steg in i rummet. Nu stod hon nära honom.

”Jag väntar på att du ska börja.”

Han tittade fortfarande ner i väskans innandöme.

”Varför det? Hur då?”

Hon hade höjt rösten. Han rätade på ryggen. I händerna höll han några hopvikta vita skjortor. Han vände sig om och placerade dem på skåpshyllan.

”Om du tänker noga efter vet du nog.”

”Nu får du ge dig. Jag har inte en aning om vad du menar”.

”Barn. Du sa att du ville ha barn.”

Han fräste ut orden. Nu tittade han äntligen på henne. Det sved i hennes mage när hon såg hans blick.

”Ja?”, sa hon i en viskning.

”Du visste hela tiden att det var omöjligt.”

 

4 kommentarer:

  1. Hoppas på en fortsättning. En försoning. Ett tecken på att kärleken finns kvar.

    SvaraRadera
  2. Här är det kris ... ser fram emot fortsättningen

    SvaraRadera
  3. Mer, mer, mer... Den här gillar jag. Väl berättat, som alltid. Gillar speciellt detaljen med resväskan som smutsar ner överkastet.

    SvaraRadera