Min novell

Min novell
Novell utgiven på HOI förlag

tisdag 10 maj 2016

Bosses bloggtävling går vidare...

Nja, jag har inte lyckat särskilt bra en här gången. Mitt bidrag nedan blev lite tunt. Jag såg några citronfjärilar men hann inte med att få med dem på bild. En humla smet också iväg, likaså en skalbagge. Däremot höll jag på att kliva på någon slags kräldjur när jag var ute och sprang. Det var ingen huggorm, men den var relativt stor och metallaktig i färgen. Vad kan det ha varit? Någon mask uppenbarade sig inte. Ingen nyckelpiga heller, ingen spindel eller larv. Min morfar tyckte förresten inte att man skulle kalla nyckelpigan för just det utan han ville istället döpa om den till nyckelflicka. Han gillade inte att någon skulle behöva vara piga åt någon annan.
 
 
 
Här har vi en myra gående på en parkbänk
 
 
Här har vi en död fluga
 

Här har vi en geting mitt i maskrosen, ingen humla förstås



Den här tog jag med bara för att jag gillade den svulstiga blomman



Och den här tog jag med eftersom den var så vacker



Det var det hele...

7 kommentarer:

  1. Du var i alla fall med om dramatik och delade med av fina bilder istället.
    Jag trodde platsen var fylld av småkryp. Eller kan det vara så enkelt att det där "farliga" har ätit upp allt?
    Kram Bosse

    SvaraRadera
  2. Du försökte i alla fall och gav uppgiften en chans vilket hedrar dig! Kanske några sköna promenader också...

    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack Bosse och znogge före era kommentarer! Bättre lycka för mig nästa gång :-).

    SvaraRadera
  4. Bra försök! Och det var klurigt att hitta alla moment i uppgiften. Jag har letat och åter letat och många steg blev det. Roligt har jag verkligen haft och andra som sett mig också.
    Nog så viktigt!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och visst är det kul med Bosses tävlingar! Kram från Ethel

      Radera
  5. Det är inte lätt få de där småkrypen sitta still och posera framför en kamera. När pekfingret är klart att trycka av är fjärilar med flera någon helt annanstans. Med andra ord tycker jag du klarade dig bra i kampen. Nästa vecka kanske vi slipper denna nerviga jakt men roligt är det ändå. Allt gott!

    SvaraRadera
  6. (hoppas Hjältinnor snart finns på biblioteket - hittade inte din länk i FB)

    SvaraRadera