Min novell

Min novell
Novell utgiven på HOI förlag

torsdag 8 juni 2017

På spårvagnen


Jag sitter på spårvagnen. Stirrar ut genom fönstret på horder av människor som går längs trottoaren utanför. Jag spetsar hörseln. Ibland kan jag få höra en del intressant. Men det gäller att jag fokuserar på någon speciell. Eller tjuvlyssnar gör jag ju, får jag erkänna. De här orden från en äldre man med hes röst fångar jag upp idag:
"Jag? Jag har så in i helvete roligt! Det ska jag fan i mig ha. Puss, puss."


 

5 kommentarer:

  1. Ja :-) jag undrar vem han pratade med ...

    SvaraRadera
  2. Ja, det är kul att tjuvlyssna :-) Ibland blir man riktigt inspirerad och få uppslag till eget skrivande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det Eva! Händer ofta att jag tar med sånt i mina texter.

      Radera